Verkoopadviseur

Sales consultancy

 

 

 

Een sales consultant heeft als doel de verschillende specifieke rollen te vervullen die nodig zijn om meer verkoop te realiseren. Deze bestaat over het algemeen uit het volgende.

1. Bijstand verkoopteams

2. Evaluatie van de voorstellen van de verkopers

3. Doneren/leveren van adviesdiensten

4. Klantenwerving

5. Marketing

6. Klantenondersteuning

7. Beheer van de inventaris

8. Technische ondersteuning

9. Boekhouding

10. Handmatig

11. Promotionele activiteiten

Van verkoopadviseurs wordt gevraagd bepaalde vaardigheden naar voren te brengen en deze efficiënt te gebruiken.

1. Bijstand verkoopteams

Het verkoopteam assistentie is het team dat fungeert als relatiepartner van de verkopers. Het assistentie verkoopteam communiceert met de verkopers via het verkoop- en commercieel centrum. Het moet over de juiste vaardigheden beschikken om de verkopers te helpen om te gaan met de verschillende zorgen die bij verkoop en marketing komen kijken, en ervoor te zorgen dat het bedrijf met succes meer verkoop realiseert. De basisvaardigheden van het assistentie verkoopteam zijn gedefinieerd en omvatten (maar zijn niet beperkt tot):

– Sales Trojan(s): een brochure sjabloon en begeleidende prospect overeenkomst;- Data-linked sales engine;- Feedback systemen en methoden;- Verpakking en presentaties;- Analytische vaardigheden; Analist functies; Emotionele intelligentie; Gedragsanalyse; Communicatie; Educatieve tips.

Oplossingen voor een verkoopadviseur

De voornaamste rollen van de verkoopadviseur worden hierna geïllustreerd:

Klantenrelaties en klantenondersteuning:

De verkoopadviseur creëert het beeld van de klant en maakt indruk met de waarde van het bedrijf, de producten of de diensten die het bedrijf aanbiedt.

Maar de hoofdactiviteit van de verkoopadviseur ligt op het gebied van de klantenrelaties. Dat wil zeggen, op het gebied van het beheer van de klantenrelatie, ook bekend als het beheer van de klantendienst of de klantenbinding

Het beheer van een bedrijf

Visie voor de lange termijn

De verkoopadviseur moet ervoor zorgen dat de visie van de klant wordt gerealiseerd en winstgevendheid over ten minste drie jaar genoeg is.

Beloon de klant die verschillende punten op tafel legt voor de verkoop/aanbieding die is aangepast aan de behoeften en doelstellingen van de klant.

Beschouw de verkoopsadviseur als een gemakkelijk te beheren probleem, dat de klachten en vragen van de klant bevredigt. Cultiveer cliënt partnerschap dicht bij de verkopers

Positieve feedback is belangrijk om het vertrouwen van de klant te winnen. Omzetting in actie en duidelijke analyse van een aanbod dat voldoening kan geven.

Denk bijvoorbeeld aan een klant wiens bedrijf voor mobiele telefonie geen marketingprogramma heeft. Zelfs een groot bedrijf zou zich richten op management en het optimaliseren van de bedrijfsvoering. Toch is het nauwelijks de moeite waard en is er geen schatkist. Hier zouden investeringen en promotionele activiteiten geen stap zijn in de richting van het oplossen van het probleem van de cliënt en het oplossen van het probleem na de erkenning van de behoefte.

Verdeel ons tekort tijdens de verkoop kantoren door een gemiddelde aandacht voor de behoeften van de klant.

Het moet een klant zijn met een complex vraagstuk.

Misschien staat een stabiele activiteit als bankieren of kredietverlening niet bovenaan de prioriteitenlijst van de onderneming. Misschien brengt de verkoper het introductiepakket, de ouderlijke leningen en de professionele bedrijfsontwikkeling opnieuw in evenwicht om de kosten te verlagen. Maar wat zijn de kansen om de klant hiervan te overtuigen als hij het echte probleem niet kan zien of het beperkte aanbod niet kan zien en geen verkoop kan zien die hem overhaalt om te overwegen?

Gemoedsrust van onze verkopers die we zeker naar klanten sturen.

Een snelle totstandbrenging van een relatie kan de cliënt de tijd geven zijn aandacht op de school- of consumentenschuld te schorten om te beslissen of hij zijn zaak moet intrekken of niet.

Kritiek en kritiek een zinvol proces

De vrije criticus zal de cliënt niet ten goede komen, de vrije criticus zal niet meer gevolgd worden dan uw vergoedingspakket toelaat.

Wat is de waarde van de vrije criticus die luistert naar kritiek en winstgevende ideeën?

We weten dat het antwoord op kritiek zou kunnen zijn: “Je kunt deze woorden niet gebruiken, ik wou dat we ze hadden.”

Elke kritiek moet gebaseerd zijn op gegevens ondersteund door bewijs en gerechtvaardigde kennis. En de beschrijving van de kritiek moet tastbaar zijn, zoals in een uitdrukking.

Impact

Een sterke kritiek kan de klant overhalen om zijn investering in zijn bedrijf te hernieuwen. Lichte en gematigde kritiek kan de aandacht van de mensen van het probleem afleiden en het probleem uit het hoofd zetten.

Met dit advies en het zien van het potentieel, moet de verkoopsadviseur die kritiek en kritiek hoort, ernaar luisteren en dicht bij zijn/haar klanten en zakenpartners staan. Hij/zij moet zeer gevoelig zijn en zich bewust zijn van de mentale beweging.

lees meer: